رئیس آموزش و پرورش استثنایی خب داد:

استخدام 47 نیروی آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی کردستان

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: 47 نیروی آموزشی در سال تحصیلی گذشته در آموزش و پرورش استثنایی استان جذب و استخدام شدند.

طالب محمدی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به جذب و استخدام 47 نیروی آموزشی جدید در آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: 21 آموزگار استثنایی، 15 نیروی امور آموزش معلولان و 11 دانشجو در سال تحصیلی گذشته در آموزش و پرورش استثنایی استان استخدام شدند.

وی گفت: یک هزار و 500 دانش آموز با نیاز ویژه در 44 مدرسه استثنایی از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.

محمدی اعلام کرد: بیش از 500 دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) نیز در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی و تخصیص معلم رابط در حال تحصیل می باشند.

وی در ادامه یادآور شد: خدمات آموزشی به دانش آموزان داری اختلالات یادگیری پایه اول تا ششم دوره ابتدایی در 21 مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی استان با پوشش بیش از یک هزار و 400 دانش آموز در حال انجام است.

محمدی با اشاره به برگزاری دوره های توانمندسازی برای 550 نفر از شاغلین آموزش و پرورش استثنایی استان، تصریح کرد: کارگاه های تخصصی آموزش زبان اشاره برای 150 نفر از معلمان و دوره آموزشی خط بریل برای 50 نفر از مربیان مدارس استثنایی استان برگزار شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه در حال حاضر مدارس استثنایی ساعی و شفاء شهرستان های مریوان و قروه دارای زمین چمن درون مدرسه ای می باشند، یادآور شد: دو زمین چمن مصنوعی در مدارس توکل شهرستان سنندج و احیاء شهرستان دهگلان نیز به زودی جهت بهره برداری دانش آموزان با نیازهای ویژه آماده خواهند شد.

محمدی اظهار کرد: 9 کلاس درس تربیت بدنی در مدارس استثنایی استان ایجاد شده است که این اتاق ها در مدارس تربیت شهرستان بانه، اوتیسم پویان شهرستان سنندج، باغچه بان شهرستان مریوان و بعثت کامیاران جهت استفاده دانش آموزان آماده و آغاز فعالیت 5 اتاق دیگر نیز در در مدارس استثنایی پارسا،توکل،امید،سپیده و ادیب در اولویت کار آموزش و پرورش استثنایی استان قرار دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه با اشاره به تملک زمین، تأمین اعتبار و تعریف پروژه اولین مدرسه اختصاصی اوتیسم در ناحیه یک شهرستان سنندج، گفت: سالن ورزشی اختصاصی دانش آموزان استثنایی در مدرسه پارسا شهرستان سنندج 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بزودی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: سه مرکز جامع سنجش نیز در مناطق کرانی، سریش آباد و موچش از ابتدای سال تحصیلی جاری فعالیت خود را آغاز کردند.

محمدی در ادامه با اشاره به موفقیت های دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: کسب 18 رتبه ورزشی، 12 رتبه فرهنگی و هنری و 3 رتبه برتر کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی از افتخارات دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در 6 ماهه اخیر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان استاندارد نبودن فضا و تجهیزات، مشکلات ایاب و ذهاب، مناسب سازی فضای آموزشی و کمبود نیروی تخصصی توان بخشی و عدم فرهنگ سازی مناسب را مهم ترین چالش های آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد.

انتهای پیام

نظرات

captcha